Score
6 pages
A3-portrait
("NUO otin..:.. Nuotin "NU" otin...!") (Those I took..:.. A Note I "NOW" picked...!), "NUO otin..:.. Nuotin "NU" otin...!" (Those I took..:.. A Note I "NOW" picked...!)
Jo sinfonia nro 201:n nimi selittää, miksi Leif Segerstam on usein käyttänyt itsestään sävelvalitsija- nimitystä säveltäjä-sanan sijasta, selittäen luovien tulostensa alkuperää – aina alleviivaten, että musiikki on luontoa ja elämää, ja kuten Nielsen sanoo: siksi sammumatonta, ja kun tämä plasma aina vielä vain käyttää Pythagoraan yläsävelsarjasta tislattuja kahtatoista säveltä oktaaveihin nätisti kaapitettuina, voi tietysti ihmetellä, että mistä nuo 230 yhdessäsoivaa (sin-fonia, vanhaa kreikankieltä) sommitelmaa tulivat ja miksi, mutta se selviää sitten elävissä leveissä ja kapeissa NYT-hetkissä, joita penkkimuusikko voi elämysfenomenologiansa huippusäädöillä konsumoida kun telakoituu estradialttari-emälaivaan ja inspiroituu musiikkigladiaattorien hääräilyistä tässä giganttisessa happeningissa sinfonikkojen heittäytyessä tulkintaansa ilman esisemaforioivaa bodylanguage-viittoilua kapellimestarikorokkeelta polisioimassa. Muoto on ”Rosenkranz”; kuusi annosta segerstamismeja laukaistaan saliin äänimerkeillä noin joka 3-4 minuutti. Musiikkihelmien enigmoista saa leikiten hakea sen ”miksi”, joka motivoi miksi nuo otetut (valitut) nuotit soivat niin kuin soivat kun ne soivat.
Leif Segerstam
2222 4331 13 2, 2pno, str [pic, ehn, bcl, cbsn]
Works for Orchestra or Large Ensemble
Tapiola Sinfonietta, Espoo (Finland), December 18, 2009
MF20581
6 pages
A3-portrait
6 pages
Digital (PDF)
0 pages
Special size