Konsertto käyrätorvelle ja kamariorkesterille
Description
In fact my concerto for french horn and chamber orchestra has only three movements, fast-slow-fast in the traditional way. The purpose of the Intermezzi is to let the soloist take a break and restore the blood circulation of his lips. Alla polacca = the orchestra plays a polonnaise rhythm in the background of the latter part of the movement. All’ungherese = in Hungarian style: the melody has a lot of typical Hungarian short-long rhythms. The latter Intermezzo is a foxtrot. This may be typical of my aspiration to write a kind of concert music, which would cross the traditional stylistic barriers in music. [...]
© Harri Wessman
Konserttoni käyrätorvelle ja kamariorkesterille on itse asiassa kolmiosainen ja perinteiseen tapaan nopea-hidas-nopea. Intermezzojen eli välisoittojen aikana solisti saa levätä ja antaa huuliensa verenkierron palautua. Alla polacca = puolalaisittain: orkesterissa soi osan jälkipuolella poloneesi. All’ungherese = unkarilaisittain: melodiassa on runsaasti unkarilaistyyppisiä lyhyt-pitkiä rytmejä. Jälkimmäinen Intermezzo on foxtrot. Ehkä tämä on leimallista pyrkimykselleni tehdä sellaista konserttimusiikkia, joka ylittelee musiikin perinteisiä raja-aitoja. [...]
© Harri Wessman
Instrumentation
str, hn solo
CategoryWorks for Soloist(s) and Orchestra
Premiere
Markus Maskuniitty, horn, Jyväskylä Chamber Orchestra, cond. Heikki Rautasalo, Lieksa Brass Week, July 31, 1993.
Movements1. Alla polacca, 2. Intermezzo: hidas valssi/slow waltz, 3. Andantino all'ungherese, 4. Intermezzo: foxtrot, 5. Finale
Commisioned by / dedicationsCommissioned by the Lieksa Brass Week.
PDF for promotional useArchive number
MF13000