Score
16 pages
A3-landscape
In my work, Karu (Arid), I had try to use very large scale of expression in the both independent instruments as well as the combinations of them. That means using of instruments sonorous possibilities, starting at the quality of the register spaces differences, ending up in the instruments own individual sound world.
The form apparently broken is the result from continuous, well thought out varying of the material. Therefore, the form based in the material itself, it’s own way to arise instead of ready-made standard forms.
The piece is originally written for Mr Olli-Pekka Tuomisalo.
© A. Hyvärinen, 2002
Teoksessani Karu alttosaksofonille ja pianolle olen pyrkinyt käyttämään hyvin laajaa ilmaisuasteikkoa sekä molemmissa itsenäisissä soittimissa että niiden yhdistelyssä. Molemmista instrumenteista on hyödynnetty niiden soinnillisia mahdollisuuksia alkaen eri rekisterialueiden ominaisuuksista päätyen molempien soittimien yksilöllisiin ja ehkä harvemmin hyödynnettyihin äänimaailmoihin.
Rakenteen näennäinen rikkonaisuus on tulosta harkitusta ja jatkuvasta materiaalin varioimisesta. Teoksen muoto perustuu näin ollen materiaaliin itseensä, sen erilaisiin ilmenemismuotoihin valmiiden standardiratkaisujen sijasta.
Sävellys on kirjoitettu saksofonisti Olli-Pekka Tuomisalolle.
© A. Hyvärinen, 2002
asax, pno
Chamber Works
(I movement): Olli-Pekka Tuomisalo, saxophone, Tapani Saarinen, piano, concert of the Finnish Saxophone Association, Helsinki, May 8, 2001; Fp (complete work): Vincent David, alto saxophone, Jean-Marie Cottet, piano, InFini04 Festival, Paris, April 27, 2004; Fp in Finland (complete work): Olli-Pekka Tuomisalo, saxophone, Jouko Laivuori, piano, Helsinki, November 7, 2004.
The piece is written for Olli-Pekka Tuomisalo.
MF16179
16 pages
A3-landscape
16 pages
Digital (PDF)