Score
66 pages
Special size
Confessions was, like Prologue, inspired by the same poem by Baudelaire, La voix. Stylistically the works also represent a similar combination of late Romantic style and the colourful impressionism associated with Debussy. Scored for large orchestra, Confessions, subtitled 'symphonic fragments', is in four movements, the first three being performed without a break.
© Kimmo Korhonen, 3/2000
(translated by © Susan Sinisalo)
Confessions on saanut sitä edeltävän Prologuen tavoin innoituksensa Charles Baudelairen runoudesta, vieläpä samasta Fleurs de mal -kokoelman runosta La voix. Myös tyylillisesti teokset edustavat samantapaista, uhkeata myöhäisromantiikkaa ja Debussyn mieleen tuovaa värikylläistä impressionismia yhdistävää ajattelua. Suurelle orkesterille sävelletty Confessions - alaotsikoltaan "sinfonisia fragmentteja - on neljästä osasta rakentuva kokonaisuus, jossa kolme ensimmäistä osaa liittyvät tauoitta yhteen.
© Kimmo Korhonen, 3/2000
4333 6531 15 2, pno+cel, str [1pic+fl, 2fl, 2cl, 1cl+bcl, 2fag, 1fag+cfag]
Works for Orchestra or Large Ensemble
op. 5
Charles Baudelaire: La voix (from the collection Fleurs du mal)
St Petersburg, cond. Alexander Siloti, February 25, 1917. In Finland: Helsinki Philharmonic Orchestra, dir. Ernest Pingoud, Helsinki, November 16, 1918
1. Le fou (Narri / The Clown), 2. Le rire (Nauru / Laughter), 3. La voix (Ääni / Voice), 4. Faits et mensonges (Tosia ja valheita / Truth and lies)
MF9785
66 pages
Special size