Score
35 pages
A4-portrait
I once calculated that I heard more than two million synthetic bass drum beats in 1997 alone. (And that does not include my home listening.) I have been only too pleased to let such musical experiences influence my compositions. In my music, a regular 4/4 thud or "four to the floor") does, however, occasionally give way to a twitching gait.
Beat Routes is electro-acoustic percussion music. The soloist's instrument, electric drums, is an entity made up of pads and synthesizers. The others play conventional instruments but the sound is processed electronically. The ensemble navigates various beat routes, some of them winding but all tarmacked.
© Juhani Nuorvala, 1/2000 (Tampere Biennale 2000)
Translation © Susan Sinisalo
Laskeskelin kerran, että kuulin yksistään vuonna 1997 yli kaksi miljoonaa synteettistä bassorummun iskua. (Tässä ei ole kotikuuntelua otettu mukaan.) Olen ilomielin antanut tällaisten musiikkikokemusten vaikuttaa omiin sävellyksiini. Minun musiikissani säännöllinen 4/4-paukutus eli "four to the floor" tekee kuitenkin toisinaan tilaa nytkyvälle käynnille.
Beat Routes on elektroakustista lyömäsoitinmusiikkia. Solistin instrumentti, sähkörummut, on lyöntipadien ja syntetisaattoreiden muodostama kokonaisuus. Muilla soittajilla on perinteiset instrumentit, joiden ääntä muokataan sähköisesti. Yhtye suunnistaa kappaleessa halki rytmireittien, joista jotkut ovat mutkaisia mutta kaikki asfalttipäällysteisiä.
© Juhani Nuorvala, 1/2000
4perc [midi drums (Yamaha DTX (1 player), timpani and 2perc amplified, electronics/effect processors (2 players)]
Chamber Works, Electro-acoustic Works
Nomination for the Nordic Council Music Prize 2006
Tuomo Lassila, midi drums, Janne Tuomi, Mikael Heikkilä, Teijo Suomi, percussion, Juhani Liimatainen and Juhani Nuorvala, live-electronics, Tampere Biennale, Tampere, Finland, 12 April 2000.
Commissioned by the Tampere Biennale
MF15318
35 pages
A4-portrait
35 pages
Digital (PDF)