Score
78 pages
A4-portrait
In fact my concerto for french horn and chamber orchestra has only three movements, fast-slow-fast in the traditional way. The purpose of the Intermezzi is to let the soloist take a break and restore the blood circulation of his lips. Alla polacca = the orchestra plays a polonnaise rhythm in the background of the latter part of the movement. All’ungherese = in Hungarian style: the melody has a lot of typical Hungarian short-long rhythms. The latter Intermezzo is a foxtrot. This may be typical of my aspiration to write a kind of concert music, which would cross the traditional stylistic barriers in music. [...]
© Harri Wessman
Konserttoni käyrätorvelle ja kamariorkesterille on itse asiassa kolmiosainen ja perinteiseen tapaan nopea-hidas-nopea. Intermezzojen eli välisoittojen aikana solisti saa levätä ja antaa huuliensa verenkierron palautua. Alla polacca = puolalaisittain: orkesterissa soi osan jälkipuolella poloneesi. All’ungherese = unkarilaisittain: melodiassa on runsaasti unkarilaistyyppisiä lyhyt-pitkiä rytmejä. Jälkimmäinen Intermezzo on foxtrot. Ehkä tämä on leimallista pyrkimykselleni tehdä sellaista konserttimusiikkia, joka ylittelee musiikin perinteisiä raja-aitoja. [...]
© Harri Wessman
str, hn solo
Works for Soloist(s) and Orchestra
Markus Maskuniitty, horn, Jyväskylä Chamber Orchestra, cond. Heikki Rautasalo, Lieksa Brass Week, July 31, 1993.
1. Alla polacca, 2. Intermezzo: hidas valssi/slow waltz, 3. Andantino all'ungherese, 4. Intermezzo: foxtrot, 5. Finale
Commissioned by the Lieksa Brass Week.
MF13000
78 pages
A4-portrait
13 pages
A4-portrait
78 pages
Digital (PDF)
13 pages
Digital (PDF)
0 pages
Special size